Wywiad z Krzysztofem Ołówkiem - Kupcem z Edenu

Obecna sytuacja w Polsce jest bardzo trudna. Mniejsze sklepy na dzień dzisiejszy nie mają dużych możliwości rozwoju, raczej skupiają się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Oczywiście każdy Kupiec powinien podnosić standard swoich usług.

1. Jak Państwo oceniacie sytuację handlu detalicznego w Polsce?

Obecna sytuacja w Polsce jest bardzo trudna. Mniejsze sklepy na dzień dzisiejszy nie mają dużych możliwości rozwoju, raczej skupiają się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Oczywiście każdy Kupiec powinien podnosić standard swoich usług, dbać o estetykę sklepu, wprowadzać nowe rozwiązania marketingowe , wprowadzać dodatkowe usługi w sklepie. W mniejszych sklepach klient nie jest anonimowy , często nasz sąsiad, często z rodziny. W związku z powyższym pielęgnujemy relacje z klientem, bo to jest nasza przewaga z dużymi sklepami sieciowymi.

2. Jak długo istnieje sklep i jakich klientów obsługuje?

Sklep istnieje od 1990 roku, lecz w tym nowym obiekcie od 4 lat. Miejscowość Ruchna i okolice liczy ok. 2 tys. mieszkańców. Dlatego zdecydowałem się na taką inwestycję. Od kilkunastu lat wypracowałem markę swojego sklepu, mam stałych klientów dbam o nich i wierze że stosując taką politykę zarządzania sklepem przetrwam najgorsze lata kryzysu.

3. Dlaczego wybraliście Sieć Eden ? Jakie czynniki zadecydowały o wyborze Edenu?

Znalazłem się w specyficznej sytuacji z wyborem Sieci, gdyż byłem jednym z założycieli Sieci Sklepów Eden . Już na początku lat dziewięćdziesiątych widziałem taką potrzebę zrzeszania się w liczne grupy kupieckie. Wówczas mogliśmy razem stanowić siłę i potencjał negocjacyjny dla dostawców i producentów. Jak widać z perspektywy kilkunastu lat uczestniczenia w Sieci Eden, że wybór był trafny.

4. Komputeryzacja i informatyzacja sklepu jest niezbędnym elementem w rozwoju sklepu . Czy też tak Państwo uważają ?

Moim zdaniem system komputerowy jest dla mnie niezbędny i bardzo pomocny np. przy zamówieniach, sprawdzaniu stanów magazynowych. Mogę w każdej chwili skontrolować stany magazynowe w całości lub cząstkowo. W programie widać pełne statystyki zakupu i sprzedaży np. wartość koszyka zakupowego, wartość wypracowanej marży, wartość przecen, ubytków itd... Jestem pewny, że każdy Kupiec powinien mieć u siebie w sklepie komputerowy system sprzedażowy. Prowadzenie sklepu w obecnych czasach bez systemu sprzedażowego traci sens i skazane ma porażkę.

5. Jakie jest Państwa zdanie o pełnym monitoringu sklepu ? Czy potrzebna jest pełna rejestracja zdarzeń w sklepie przy pomocy systemu kamer przemysłowych?

U mnie w sklepie są 4 kamery wewnętrzne plus jedna zewnętrzna. Pełny monitoring sklepu zwiększa kontrolę personelu a także potencjonalnego klienta ( złodzieja) – odstrasza. Ważnym elementem jest rejestracja dostaw do sklepu. Okazuje się że i w tym temacie można dokonać ciekawych odkryć, które wpływają na generowanie kosztów w sklepie.

 

Wróć do poprzedniej strony
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich zainteresowań oraz zapewnienia Ci wygody szybkiego dostępu do naszej strony www. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy kliknij tutaj.